Asiakaspalvelun yhteystiedot

Avoinna ma–pe 7–17
p. 09 878 0331
asiakaspalvelu@laattapiste.fi

Verkkokaupan asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysyttävää verkkokauppatilaukseesi liittyen, asiakaspalvelumme auttaa mielellään. Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse. Mainitsethan viestissäsi nimesi, tilausnumeron (jos saatavilla) sekä tuotteen, jota kysymyksesi koskee, jotta voimme auttaa sinua mahdollisimman nopeasti ja täsmällisesti.

Sähköpostilla: asiakaspalvelu@laattapiste.fi
Puhelimitse: 09 878 0331, arkisin klo 7–17

Tilausvahvistuksen yhteydessä ilmoitamme arvioidun toimitusajan. Saat erillisen viestin, kun tilauksesi on lähetetty logistiikkakeskuksestamme. Toimitusvahvistuksessa on mukana joko linkki Postin seurantaan tai vahvistus noutoajankohdasta itsepalveluvarastossamme. Jos olet valinnut noudon itsepalveluvarastosta, saat erillisen tekstiviestin nouto-ohjeista heti, kun tuote on saapunut noutopaikkaan. Lue lisää logistisista palveluistamme täällä. 

Tuotetiedustelut

Olemme koonneet kaiken tarvittavan tuotetiedon helposti saataville jokaisen tuotteen yhteyteen.

Tuotetiedoista näet lähes reaaliaikaisen keskusvarastosaldon, jonka viimeisin päivitysajankohta näkyy taulukon alapuolella. Tehdastilaustuotteiden kohdalla näytämme edellisen päivän saldon suoraan tehtaalta tai parhaan arviomme toimitusajasta aiempien kokemusten perusteella. Vahvistetun toimitusajan voimme ilmoittaa vasta, kun tilaus on järjestelmässämme ja saamme vahvistuksen myös tuotteen valmistajalta.

Tuotetiedoista löydät myös tuotteiden tekniset ominaisuudet. Tiedämme, että kaikki termit eivät ole arkipäiväisiä, joten olemme selventäneet niitä sanallisesti ja kuvallisesti punaisen pallon avulla. Lisäksi jokaiselle tuotteelle on saatavilla asennusohjeet, joissa on esitetty tuotteen vaatimukset ja ohjeistukset.

Palautukset

Valitettavasti emme voi ottaa vastaan tuotepalautuksia kuin erikoistapauksissa. Tarkempaa tietoa palautuksista voit lukea palautusohjeesta. Ongelmatilanteissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Reklamaatiot

Haluamme varmistaa, että olet tyytyväinen hankintoihisi ja palveluihimme. Jos jokin ei vastaa odotuksiasi tai havaitset tuotteessa puutteen, olemme täällä auttamassa. Reklamaatioprosessimme on selkeä ja joustava, jotta voimme ratkaista tilanteen mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti. 

Reklamaatioasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@laattapiste.fi. Asian käsittely hoituu nopeammin, kun liität viestiisi mahdollisimman tarkan kuvauksen ongelmasta valokuvineen. Asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. 

Reklamaatioiden käsittely

Tarkastamme aina tuotteen laadun saavutusvaiheessa logistiikkakeskuksessamme. Uutuustuotteille suoritamme laajemman tarkastuksen, joka kattaa tekniset ja visuaaliset ominaisuudet. Tuotteiden valmistuksessa noudatetaan normeja, säädöksiä sekä tehtaiden omia laatuvaatimuksia.

Reklamaatiot käsitellään aina tilauksen tehneen tahon ja Laattapiste-Pukkilan välillä. Emme käsittele reklamaatioita suoraan loppuasiakkaan kanssa, jos tuote on ostettu jälleenmyyjän tai rakennusliikkeen kautta. Hyväksyttyjen tuotereklamaatioiden osalta Laattapiste-Pukkila vastaa ratkaisuista ja niihin liittyvistä välittömistä kuluista. Emme kuitenkaan korvaa välillisiä kuluja, mielipahaa tai vaivaa.

Kuljetusreklamaatiot

Kuljetuksessa rikkoutuneet tuotteet käsitellään tieliikennelain mukaisesti, ja ne käsitellään erillään tuotereklamaatioprosessista. Kuljetusreklamaatiot tulee toimittaa Laattapiste-Pukkilalle viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa toimituksen luovutuksesta.

Reklamaatioprosessi

Numero_kuvina-01.png Yhteydenotto
Asiakkaan yhteyden­otto tuotevirheestä.
Numero_kuvina-02.png Ongelman selvitys
Asiakaspalvelumme selvittää ongelman syyt tarkastelemalla, miten se ilmenee, kuinka laajasti se on vaikuttanut toimitukseen sekä olosuhteiden vaikutusta tilanteeseen.
Numero_kuvina-03.png Toimitusten tarkastaminen
Asiakaspalvelumme tutkii saman tuotteen muut toimitukset erä- ja pakettikohtaisesti. Selvitämme, onko virhe havaittavissa myös muissa toimituksissa.
Numero_kuvina_04.png Valmistajan konsultointi
Reklamaatiotiimimme konsultoi tarvittaessa tuotteen valmistajaa ongelman selvittämiseksi.
Numero_kuvina-04.png Laaduntarkastus ja raportointi
Reklamaatiotiimimme suorittaa laaduntarkastuksen ja laatii tarvittavat raportit. Keraamisten laattojen osalta käytössämme on mittalaitteisto, jolla varmistetaan, että tuotteet ovat standardien mukaiset.
Numero_kuvina-06.png Nopea käsittely
Reklamaation tutkinta etenee nopeasti, kun kaikki tarvittavat tiedot ovat saatavilla.
Numero_kuvina-07.png

Päätös
Asian ratkettua asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä reklamaation tekijään ja sopii tarvittavat toimenpiteet reklamaation ratkaisemiseksi. Reklamaation aiheuttamat tarvittavat toimenpiteet toteutetaan myös sisäisesti.

Takaisinvetoprosessi

Takaisinvetoprosessin avulla varmistamme, että käyttämäsi tuotteet ovat turvallisia ja vastaavat laatustandardejamme. Seuraamme tuotteiden eränumeroita läpi koko prosessin, mikä mahdollistaa tarkat ja kohdennetut takaisinvedot. Jos käyttämäsi tuote kuuluu takaisinvetoon, saat meiltä selkeät ohjeet toimenpiteisiin ja korvauksiin liittyen. Asiakaspalvelumme on apunasi koko prosessin ajan.

Numero_kuvina-01.png Takaisinvetotarpeen tunnistaminen
Mahdollinen tuotevirhe tai turvallisuusriski havaitaan joko asiakaspalautteen tai sisäisen tarkastuksen perusteella. 
Numero_kuvina-02.png Päätös takaisinvedosta
Jos tuote-erässä todetaan virhe tai vaatimusten vastaisuus, teemme päätöksen takaisinvetoprosessin käynnistämisestä.
Numero_kuvina-03.png Viestintä ja tiedotus
Tiedotamme jakeluketjun toimijoita (jälleenmyyjät, asennuspalvelut) takaisinvedosta. Otamme yhteyttä kyseistä tuote-erää ostaneisiin asiakkaisiin heidän tilauksissaan olevien yhteystietojen avulla. Lisäksi tiedotamme kuluttajia ja loppukäyttäjiä selkein ohjein siitä, mihin erän tuotteet voidaan palauttaa ja miten hyvitykset tai korvaavat tuotteet järjestetään.
Numero_kuvina_04.png Tuotteiden kerääminen markkinoilta
Takaisinvedot kohdistuvat aina tiettyihin tuote-eriin, ei yksittäisiin tuotteisiin. Seuraamme tuotteita järjestelmässämme erä- ja pakettikohtaisilla tunnisteilla, joten pystymme varmasti todentamaan, mihin tilauksiin tuotteita on toimitettu. Tämä mahdollistaa tarkan ja tehokkaan takaisinvedon.
Numero_kuvina-04.png Korvaavat toimenpiteet
Asiakkaalle tarjotaan tapauskohtaisesti korvaava tuote, hyvitys tai muu ratkaisu tilanteen mukaan. Varmistamme, että mahdolliset korvaavat tuotteet täyttävät vaatimukset ja standardit. Tavoitteemme on löytää asiakkaalle paras ratkaisu mahdollisimman nopeasti ja sujuvasti.

Tuoteturvadokumentti

Mikä on tuoteturvadokumentti?
Tuoteturvadokumentti varmistaa, että markkinoilla olevat tuotteet täyttävät turvallisuusvaatimukset. Se on erityisen tärkeä tuotteille, jotka on valmistettu EU:n ulkopuolella tai jotka eivät ole CE-merkittyjä.

CE-merkityt tuotteet
Jos tuote on CE-merkitty ja valmistettu Euroopassa, erillistä tuoteturvadokumenttia ei tarvita. CE-merkintä osoittaa, että tuote täyttää sovellettavat EU-vaatimukset ja säädökset. Valmistajalla on kuitenkin oltava tekninen asiakirja, joka sisältää tiedot tuotteen vaatimustenmukaisuuden arvioinnista.

EU:n ulkopuolella valmistetut tuotteet

  • CE-merkittynä: Tuoteturvadokumenttia ei tarvita.

  • Ilman CE-merkintää: Tuotteelle tehdään riskinarviointi, jossa arvioidaan sen turvallisuus.

Jäljitettävyys ja turvallisuus

Jokaisesta tuotteesta tulee löytyä:

  • Valmistajan tiedot (nimi, osoite, sähköposti).

  • Tiedot, joiden avulla tuote voidaan jäljittää (tyyppi-, erä- tai sarjanumero).

  • Selkeät käyttöohjeet, jotka sisältävät kaikki turvallisuuden kannalta olennaiset ohjeet.

Tuoteturvadokumentin ja riskinarvioinnin ansiosta voit olla varma, että ostamasi tuotteet täyttävät turvallisuusvaatimukset ja niiden käyttö on ohjeistettu selkeästi. Lisätietoja saat  asiakaspalvelustamme.

Muu palaute

Kehittyminen ja oppiminen, myös virheistä, ovat meille erittäin tärkeitä asioita arjessa. Siksi haluamme  kuulla, jos jokin asia jäi kaivelemaan - olipa kyse tuotteesta, palveluprosessista tai jostain muusta. Myymäläkohtaisen palautteen voit lähettää suoraan paikkakuntasi myymälävastaavalle tai asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@laattapiste.fi.

Keräämme palautetta myös monissa prosessin vaiheissa, ja näissä kyselyissä annetut avoimet kommentit käsitellään mahdollisimman pikaisesti. Palautteesi on meille arvokasta, sillä sen avulla voimme jatkuvasti parantaa toimintaamme ja palveluitamme.

Katso myös

 
 
Yhteistyössä