Asiakaspalvelun yhteystiedot
Avoinna ma–pe 7–17
p. 09 878 0331
asiakaspalvelu@laattapiste.fi
Verkkokaupan asiakaspalvelu
Jos sinulla on kysyttävää verkkokauppatilaukseesi liittyen, asiakaspalvelumme auttaa mielellään. Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse. Mainitsethan viestissäsi nimesi, tilausnumeron (jos saatavilla) sekä tuotteen, jota kysymyksesi koskee, jotta voimme auttaa sinua mahdollisimman nopeasti ja täsmällisesti.
Sähköpostilla: asiakaspalvelu@laattapiste.fi
Puhelimitse: 09 878 0331, arkisin klo 7–17
Tilausvahvistuksen yhteydessä ilmoitamme arvioidun toimitusajan. Saat erillisen viestin, kun tilauksesi on lähetetty logistiikkakeskuksestamme. Toimitusvahvistuksessa on mukana joko linkki Postin seurantaan tai vahvistus noutoajankohdasta itsepalveluvarastossamme. Jos olet valinnut noudon itsepalveluvarastosta, saat erillisen tekstiviestin nouto-ohjeista heti, kun tuote on saapunut noutopaikkaan. Lue lisää logistisista palveluistamme täällä.
Tuotetiedustelut
Olemme koonneet kaiken tarvittavan tuotetiedon helposti saataville jokaisen tuotteen yhteyteen.
Tuotetiedoista näet lähes reaaliaikaisen keskusvarastosaldon, jonka viimeisin päivitysajankohta näkyy taulukon alapuolella. Tehdastilaustuotteiden kohdalla näytämme edellisen päivän saldon suoraan tehtaalta tai parhaan arviomme toimitusajasta aiempien kokemusten perusteella. Vahvistetun toimitusajan voimme ilmoittaa vasta, kun tilaus on järjestelmässämme ja saamme vahvistuksen myös tuotteen valmistajalta.
Tuotetiedoista löydät myös tuotteiden tekniset ominaisuudet. Tiedämme, että kaikki termit eivät ole arkipäiväisiä, joten olemme selventäneet niitä sanallisesti ja kuvallisesti punaisen pallon avulla. Lisäksi jokaiselle tuotteelle on saatavilla asennusohjeet, joissa on esitetty tuotteen vaatimukset ja ohjeistukset.
Palautukset
Valitettavasti emme voi ottaa vastaan tuotepalautuksia kuin erikoistapauksissa. Tarkempaa tietoa palautuksista voit lukea palautusohjeesta. Ongelmatilanteissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Reklamaatiot
Haluamme varmistaa, että olet tyytyväinen hankintoihisi ja palveluihimme. Jos jokin ei vastaa odotuksiasi tai havaitset tuotteessa puutteen, olemme täällä auttamassa. Reklamaatioprosessimme on selkeä ja joustava, jotta voimme ratkaista tilanteen mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti.
Reklamaatioasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@laattapiste.fi. Asian käsittely hoituu nopeammin, kun liität viestiisi mahdollisimman tarkan kuvauksen ongelmasta valokuvineen. Asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
Reklamaatioiden käsittely
Tarkastamme aina tuotteen laadun saavutusvaiheessa logistiikkakeskuksessamme. Uutuustuotteille suoritamme laajemman tarkastuksen, joka kattaa tekniset ja visuaaliset ominaisuudet. Tuotteiden valmistuksessa noudatetaan normeja, säädöksiä sekä tehtaiden omia laatuvaatimuksia.
Reklamaatiot käsitellään aina tilauksen tehneen tahon ja Laattapiste-Pukkilan välillä. Emme käsittele reklamaatioita suoraan loppuasiakkaan kanssa, jos tuote on ostettu jälleenmyyjän tai rakennusliikkeen kautta. Hyväksyttyjen tuotereklamaatioiden osalta Laattapiste-Pukkila vastaa ratkaisuista ja niihin liittyvistä välittömistä kuluista. Emme kuitenkaan korvaa välillisiä kuluja, mielipahaa tai vaivaa.
Kuljetusreklamaatiot
Kuljetuksessa rikkoutuneet tuotteet käsitellään tieliikennelain mukaisesti, ja ne käsitellään erillään tuotereklamaatioprosessista. Kuljetusreklamaatiot tulee toimittaa Laattapiste-Pukkilalle viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa toimituksen luovutuksesta.
Reklamaatioprosessi
![]() | Yhteydenotto Asiakkaan yhteydenotto tuotevirheestä. |
![]() | Ongelman selvitys Asiakaspalvelumme selvittää ongelman syyt tarkastelemalla, miten se ilmenee, kuinka laajasti se on vaikuttanut toimitukseen sekä olosuhteiden vaikutusta tilanteeseen. |
![]() | Toimitusten tarkastaminen Asiakaspalvelumme tutkii saman tuotteen muut toimitukset erä- ja pakettikohtaisesti. Selvitämme, onko virhe havaittavissa myös muissa toimituksissa. |
![]() | Valmistajan konsultointi Reklamaatiotiimimme konsultoi tarvittaessa tuotteen valmistajaa ongelman selvittämiseksi. |
![]() | Laaduntarkastus ja raportointi Reklamaatiotiimimme suorittaa laaduntarkastuksen ja laatii tarvittavat raportit. Keraamisten laattojen osalta käytössämme on mittalaitteisto, jolla varmistetaan, että tuotteet ovat standardien mukaiset. |
![]() | Nopea käsittely Reklamaation tutkinta etenee nopeasti, kun kaikki tarvittavat tiedot ovat saatavilla. |
![]() | Päätös |
Takaisinvetoprosessi
Takaisinvetoprosessin avulla varmistamme, että käyttämäsi tuotteet ovat turvallisia ja vastaavat laatustandardejamme. Seuraamme tuotteiden eränumeroita läpi koko prosessin, mikä mahdollistaa tarkat ja kohdennetut takaisinvedot. Jos käyttämäsi tuote kuuluu takaisinvetoon, saat meiltä selkeät ohjeet toimenpiteisiin ja korvauksiin liittyen. Asiakaspalvelumme on apunasi koko prosessin ajan.
Tuoteturvadokumentti
Mikä on tuoteturvadokumentti?
Tuoteturvadokumentti varmistaa, että markkinoilla olevat tuotteet täyttävät turvallisuusvaatimukset. Se on erityisen tärkeä tuotteille, jotka on valmistettu EU:n ulkopuolella tai jotka eivät ole CE-merkittyjä.
CE-merkityt tuotteet
Jos tuote on CE-merkitty ja valmistettu Euroopassa, erillistä tuoteturvadokumenttia ei tarvita. CE-merkintä osoittaa, että tuote täyttää sovellettavat EU-vaatimukset ja säädökset. Valmistajalla on kuitenkin oltava tekninen asiakirja, joka sisältää tiedot tuotteen vaatimustenmukaisuuden arvioinnista.
EU:n ulkopuolella valmistetut tuotteet
CE-merkittynä: Tuoteturvadokumenttia ei tarvita.
Ilman CE-merkintää: Tuotteelle tehdään riskinarviointi, jossa arvioidaan sen turvallisuus.
Jäljitettävyys ja turvallisuus
Jokaisesta tuotteesta tulee löytyä:
Valmistajan tiedot (nimi, osoite, sähköposti).
Tiedot, joiden avulla tuote voidaan jäljittää (tyyppi-, erä- tai sarjanumero).
Selkeät käyttöohjeet, jotka sisältävät kaikki turvallisuuden kannalta olennaiset ohjeet.
Tuoteturvadokumentin ja riskinarvioinnin ansiosta voit olla varma, että ostamasi tuotteet täyttävät turvallisuusvaatimukset ja niiden käyttö on ohjeistettu selkeästi. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme.
Muu palaute
Kehittyminen ja oppiminen, myös virheistä, ovat meille erittäin tärkeitä asioita arjessa. Siksi haluamme kuulla, jos jokin asia jäi kaivelemaan - olipa kyse tuotteesta, palveluprosessista tai jostain muusta. Myymäläkohtaisen palautteen voit lähettää suoraan paikkakuntasi myymälävastaavalle tai asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@laattapiste.fi.
Keräämme palautetta myös monissa prosessin vaiheissa, ja näissä kyselyissä annetut avoimet kommentit käsitellään mahdollisimman pikaisesti. Palautteesi on meille arvokasta, sillä sen avulla voimme jatkuvasti parantaa toimintaamme ja palveluitamme.